Ben je van plan om je marketing/communicatie/reclame activiteiten uit te besteden? Een reclamebureau helpt je in dit geval graag verder.
Het kan echter een lastige en tijdrovende opgave zijn om het reclamebureau te vinden dat aansluit op jouw wensen. Om je op weg te helpen geven we je graag een aantal tips waar je op kunt letten als je op zoek gaat naar een geschikt reclamebureau.
De kwaliteit van de dienstverlening van een reclamebureau is natuurlijk een belangrijk punt. Is het reclamebureau in staat om een creatief, uniek product of concept te bedenken?
Om hier meer inzicht in te krijgen is het aan te raden om het portfolio van het reclamebureau te bekijken. Vaak kun je deze vinden op de website van het reclamebureau. Spreekt het portfolio aan? Is er veel diversiteit in het soort producten/concepten in het portfolio? Zit er misschien een vergelijkbaar bedrijf bij waar al werk voor gedaan is? Dit zijn allemaal vragen die je kunt beantwoorden tijdens het bekijken van het portfolio.
Diversiteit is misschien wel het belangrijkste. Het reclamebureau is in dat geval in staat om telkens weer een nieuwe product of concept te bedenken.
De prijs is ook een belangrijk punt om rekening mee te houden. Het wil niet altijd zeggen dat het grootste en professioneelste bureau met de meeste klanten ook altijd een goede kwaliteit levert. Grote reclamebureaus zijn over het algemeen wel duurder dan de kleinere bureaus. Bepaal voor jezelf hoeveel je bereid bent om te besteden aan een reclamebureau, zodat je kunt bepalen om op zoek te gaan naar een groot of klein reclamebureau.
De afstand is wel degelijk een belangrijk punt om rekening mee te houden. Je zult regelmatig voor overleg naar het reclamebureau moeten. Indien je hiervoor het hele land af moet reizen is dat natuurlijk niet fijn. Probeer daarom eerst eens te kijken naar reclamebureaus bij jou in de regio. Wie weet zit er wel een geschikt reclamebureau tussen! Om hier achter te komen kun je gemakkelijk de Bureaucheck invullen.
Doe de Bureaucheck & Vind een reclamebureau